Gyümölcsökkel az egészségesebb életért

2017.07.18

Hogy milyen gyümölcs - nem számít,

A sok szín és illat elcsábít.

  Vitaminnal telis-tele,

Csak válassz egyet és kóstolj bele!

A gyümölcs a maga érintetlen valójában, egy csodálatos és egészséges táplálék, mely tele van vitaminnal és ásványi anyagokkal. Ma már sajnos nehezebben jutsz valóban érintetlen gyümölcshöz, mert az emberek és a tudomány beavatkozásának köszönhetően, sokszor csak egy erősen manipulált és értéktelen változatával találod szembe magad. Lehet, hogy fel sem tűnik semmi különös, máskor érzed, hogy nem olyan az íze, mint amilyennek lennie kellene, illetve nem kezded el érezni magadon a gyümölcs jótékony hatásait.

Most azonban  mutatok neked néhány gyümölcsöt, ami könnyen beszerezhető, finom és szuper hatással van a szervezetedre.

Nézd csak őket!

🍏🍎🍐🍊🍋🍌🍉🍇🍓🍈🍒🍑🍍🥝

Ananász




Az ananásznak magas a C-vitamin tartalma, ezen kívül remek kálium, folsav, cukor és rostanyag tartalma miatt is érdemes fogyasztanunk. Továbbá a vörösvérsejtek és a véralvadást segítő vérlemezkék termelődésében is segíthet. 


Az ananász legértékesebb anyaga a bromelain nevű enzim, mely a fehérje emésztésében nyújt hathatós segítséget, valamint szerepet játszik a zsír elégetésében is.   

 

 

Alma


Napi egy alma az orvost távol tartja - mondja egy régi közmondás. Természetesen az egészséges élethez ennél jóval többre van szükség, de mindenképp említésre méltó hatóanyagokat tartalmaz, melyek jótékony hatással vannak a szervezetedre.

Kalciumot, foszfort, vasat, magnéziumot, nátriumot, káliumot, nyomelemeket, A, B komplex és C vitamint tartalmaz.
Magas pektin tartalma segíti az anyagcserét.
Gyógyhatása a benne lévő ásványokban rejlik, amelyek az emésztési rendszerre hatnak. Általánosságban véve, az alma tisztító hatású. Hogy a legtöbb élelmi rosthoz juss, héjával együtt, nyersen fogyaszd. Kiemelkedő a vér-, és máj-, vesetisztító tulajdonsága. 

Banán





A banán nem csak finom, hanem egészséges és sokoldalú is, egy szóval, szupergyümölcs. A banánban található A-, C-, E-, K-vitaminok mellett megtalálható majdnem az összes B-vitamin is. A B1-, B2-, B3-, B6 vitaminok gondoskodnak az idegrendszer megfelelő működéséről, segítenek a stressz mentes mindennapokban. A banán káliumban és magnéziumban gazdag, ami jótékony hatással van a vérnyomásunkra és a szívünkre.





Különösen jó forrásai a C-vitaminnak (több van benne, mint a narancsban vagy a citromban) és a mangánnak, de jelentősebb mennyiségű rost, jód, kálium, biotin, magnézium és B6-vitamin is található bennük. Nagyon magas az antioxidáns tartalma. Hozzájárul a vércukorszint normalizálásához. A rendszeres eperfogyasztás segítségével csökkenthető a koleszterinszint, megelőzhető az érfalak károsodása is.

Eper


Őszibarack




Nagyon gazdag az ásványanyag tartalma. Magnéziumból van benne a legtöbb, kalciumot, káliumot, szelént is tartalmaz. Magas az A és C-vitamin tartalma. Hatékony a száraz bőr és az érrendszeri megbetegedésekkel szemben. Segít a szervezet, és a bőr tisztításában is. Boron tartalmának köszönhetjük különleges adottságát, hogy emeli a férfi és női hormon szintjét a vérben.





Az egyik leghatékonyabb antioxidánsunk. Magas a C-vitamin tartalma, illetve megtalálható benne az A és B vitaminok minden fajtája, az emésztést kiegyensúlyozottá teszi, valamint az idegek működését is befolyásolja. Jótékonyan hat a szívre, a vérre és ezzel a máj és a vesék munkáját is serkenti. Kalcium, kálium és magnézium tartalma elősegíti a vér és az erek megtisztítását, erősíti a szívizmot. Vízhajtó hatású.

Meggy


Körte






Ásványi só és vitamin tartalma valamivel alacsonyabb, mint a többi gyümölcsé, de megtalálható benne A-, B1-, B2-, C-vitamin, valamint kalcium, magnézium, kálium, cink, vas, jód. A reuma, ízületi gyulladás, a kimerültség, a depresszió, a vérszegénység, a tuberkulózis és a hasmenés, mind megelőzhető a fogyasztása által. A körtét általában az emésztési rendszer betegségeinek és a légutak gyógyítására használják. Az átlagosnál nagyobb mennyiségű benne a boron, ami a csontok és az izmok állapotára jótékonyan hat. 







Sok ásványi anyagot és C-vitamint tartalmaz. Kitűnő vértisztító, vérszegénység ellen is hatásos és csillapítja a lázat. A-vitamin tartalma révén segít a látásjavításban. Ezeken kívül jelentős mennyiségű B1, -és B2-vitamint is tartalmaz. Rendkívül gazdag színanyagokban, flavonoidokban, gyümölcssavakban, cserzőanyagokban és növényi rostokban

Málna


Narancs



A legkitűnőbb C-vitamin források egyike. Emelett A-, B1-, B2-, B6-és E-vitamint, niacint és bioflavont is tartalmaz. A gerezdjeit elválasztó és a héj alatt található hártya pektint tartalmaz. A pektin gátolja a zsírok és a koleszterin felszívódását, ezáltal csökkenti a vér koleszterinszintjét. A narancs akkor a legegészségesebb, ha nem csak a kifacsart levét, hanem a kevésbé ízletes hártyával sőt a héjával együtt magát a gyümölcsöt fogyasztjuk. 






A szőlő értéke az ásványi savak tartalmában van. A legtöbb benne a kálium, valamint jelentős mennyiségű szelén található, mely kiváló antioxidáns, ami nagymértékben befolyásolja a sejtek öregedése elleni küzdelmet. Magas az A-, B1-, B2- és C-vitamin tartalma, megtalálható benne kalcium, vas és foszfor is. A szőlő tartalmaz gyümölcssavat, szőlőcukrot és pektineket, ami a rostanyagokhoz hasonlóan gondoskodik a jó emésztésről. 

Szőlő


Sárgadinnye



A sárgadinnye vitaminokban gazdag, tartalmaz A, B1, B2, C-vitamint, tápértékét kalcium, foszfor, vas, nátrium, kálium, mangán, magnézium, réz, cink, kobalt, króm határozzák meg. A sárgadinnye rosttartalma kifejezetten magas, ezért kiváló segítség lehet az emésztés egészségének megőrzésére. Bőrkiütések és bőrbetegségek kezelésére is hatékony. Segít a méregtelenítésben, így szervezetünk erősebbé és ellenállóbbá válik az esetleges fertőzésekkel, kórokozókkal szemben. 
A sárgadinnye nagy százalékban tartalmaz vizet, így ha rendszeresen fogyasztjuk, akkor azzal biztosítjuk a szervezet folyadékszükségletét is.






A szilvának csekély a vitamin tartalma: B1-, B2-, a-, E-vitamin, niacin, karotin van benne, azonban rendkívül magas a kálium tartalma, mely szabályozza és normalizálja a szívritmust. Egyik legjobb vértisztító, csökkenti a vérnyomást. Továbbá tartalmaz kalciumot, vasat, magnéziumot, foszfort.
Az idegrendszerre és az agyműködésre is jótékonyan hat.

Szilva


Cseresznye




Tartalmaz káliumot, kalciumot, nátriumot, foszfort, magas benne az A-, B- és C-vitamin. A cseresznye tartalmánál fogva kitűnő vértisztító. Jó hatással van a bőrre, pattanásokra, reumatikus fájdalmakra és a hormonelégtelenségre. 





Rengeteg C-vitamint tartalmaz, de ezen kívül található még benne A- és B- vitamin is, amely az idegrendszerünk egészsége szempontjából nagyon fontos, illetve a szövetek regenerálódásához is nélkülözhetetlen. A vitaminokon kívül természetesen ásványi anyagokban is gazdag. Többek között található benne kálium, kalcium, vas, foszfor, fruktóz. Kiváló antioxidáns, erősíti az érfalakat és segíti a szívműködést.

Citrom


Kivi



A létfontosságú tápanyagok, mint az E-vitamin, a réz, a K-vitamin, a kolin, a magnézium és a foszfor nagy mennyisége is fellelhető benne. A kiviben ráadásul több a C-vitamin, mint a legtöbb más gyümölcsben. Rost- és kálium tartalma segíti a szív egészségét. A szívbetegeknek leggyakrabban felírt béta-blokkoló gyógyszerek megemelhetik a vér kálium szintjét, ezért béta-blokkoló szedése alatt csak mértékkel szabad magas káliumtartalmú élelmiszereket, például banánt vagy kivit fogyasztani. Ha valakinek problémája van a veseműködéssel, a túl nagy mennyiségű kálium fogyasztása káros következményekkel járhat számára. 







Gazdag A-, B1-, B6- és C-vitaminban, mely a szervezet védekezőképességét erősíti, a vírusok és baktériumok elleni küzdelemben pedig a magas ásványi anyag tartalma segít (kálium, kalcium, magnézium, foszfor, réz, vas és mangán). A szeder feketés színét a benne lévő antociánnak köszönheti, ez az antioxidáns vegyület pedig rendkívül jó hatással van a szervezetünkre, csökkenti a gyulladásokat, javítja a memóriánkat, karban tartja a vércukorszintünket és vérnyomásunkat.

Szeder

Görögdinnye





Több, mint 90%-a víz. Nagy mennyiségben található benne A-, C-, B1-és B6-vitamin, illetve magnézium, kálium és szelén. A gyümölcs vöröses színét a likopén adja. A dinnyében sok antioxidáns van, mely csökkenti az ízületi gyulladások, a rák és a szívroham kialakulásának kockázatát. A dinnye rostban gazdag, ezért jótékonyan hat az anyacserére és a bélműködésre. Emellett a vese működését is pozitívan befolyásolja, régen vizelethajtó hatása miatt a gyógynövények között tartották számon, és fejfájás ellen is kitűnő








A kókuszdió nagyon tápláló és gazdag C-, E-, B1-, B3-, B5- és B6-vitminokban. Magas a rost- és ásványi anyag tartalma, található benne vas, szelén, nátrium, kalcium, magnézium és foszfor. Ellentétben a tehéntejjel, a kókusztej laktózmentes, így laktózérzékenyek is fogyaszthatják. Nagyon magas az energiatartalma, teljesítményfokozó hatással rendelkezik. Jótékonyan hat a gyomorra. 

Kókusz


Áfonya






Az áfonya gyümölcssavakat, cukrot, pektint és számos vitamint tartalmaz. Kiemelkedően magas a kálium tartalma, továbbá megtalálható benne kalcium, vas, magnézium, mangán, cink, kén, foszfor. Tudományosan is elfogadott szer látószervünk különféle betegségeire. A-vitamintartalma révén a farkasvakság gyógyítására szolgáló gyógyszer alapanyaga. Megőrzi az elme és az agy frissességét.

Neked melyik gyümölcs a kedvenced?

🍏   🍎   🍐   🍊   🍋   🍌   🍉   🍇   🍓   🍈   🍒   🍑   🍍   🥝

Írta: Kulcsár Alma
2017.07.18.

 🍎